صادرات میوه به دبی

کشور دبی گرم و مرطوب است و تنها محصول پرطرفدار آن رطب یا همان خرماست به همین دلیل یکی از مهم ترین صادرات ایران به دبی صادرات میوه است. از همین رو ایران یکی از بهترین کشورها برای صادرات میوه به دبی محسوب می شود. تنها رقیب ایران در صادرات میوه به دبی، ترکیه است که متاسفانه توانسته در این صادرات از این ایران پیشی بگیرد.


صادرات هندوانه به دبی

براساس آمارهای سازمان ملل، ایران در تولید هندوانه در رده 5 کشور اول جهان قرار دارد.در فصول مختلف هندوانه در بخش های گوناگون ایران کشت میشود، این محصول در بهار در شهرهایعلی آباد و جنوب کرمان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و اهواز، در تابستان در جنوب تهران(ورامین)، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، همدان، تبریز، قوشاچای، در پاییز در اهواز و زمستان در میناب، جیرفت و کهنوج کشت میشود.
هندوانه تولید شده در ایران به کشورهایی مانند قطر، عمان، کویت، ارمنستان، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، ترکیه، امارات و بحرین صادر می شود که با توجه به حجم صادراتی آن می تواند جزوه چند محصول اول در صادرات محصولات کشاورزی می باشد و حتی میتواند در تراز تجاری ایران نیز تاثیر زیادی داشته باشد.
خوشبختانه با توجه به اقلیم مناسب ایران برای کشت و برداشت هندوانه ایران دارای ارقام مختلفی از هنوانه است که میتوان از آن ها به ارقام قرق، خانمی، محبوبی، شریف آبادی،پوست سفید همدان و هندوانه مغان اشاره کرد.بیشترین صادرات هندوانه به کشورهای حوزه خلیج فارس بدلیل داشتن آب و هوای گرم انجام می پذیرد. صادرات هندوانه بایستی بصورت فله یا باکس چوبی حداکثر تا یک تن انجام پذیرد.یکی از مقاصد هندوانه برای صادرات کشور امارات و شهر دبی است.


صادرات فلفل دلمه به دبی

خرید عمده فلفل دلمه ای رنگی برای صادرات باعث رونق کسب و کار هایی که این محصولات را کشت می کنند می شود و از سوی دیگر کیفیت داشتن محصول باعث رضایت مندی مشتری های خرید کننده این محصول می شود. رنگ‌ در فلفل دلمه ‌ای رنگی از مواد تشکیل‌ دهنده نشات می گیرند که در فلفل دلمه ای قرمز، لیکوپن بیشتر و در فلفل دلمه ‌ای سبز، کلروفیل بیشتر است. رنگ نارنجی نشان‌ دهنده بتاکاروتن و رنگ زرد معرف لوتئین در فلفل دلمه ‌ای می‌باشد. هر کدام از این مواد خاصیت ویژه‌ ای دارند. فلفل دلمه‌ای از صیفی جاتی است که به علت زیبایی، جنس جذاب، طعم متفاوت و رنگ‌های متنوع مورد توجه قرار دارد.

فلفل دلمه ای رنگی، محصول مورد تقاضا در بازار میوه تره بار شهر دوبی امارات است که گلخانه های استان اصفهان این محصول را با کیفیت صادراتی تولید می کنند. صادرات فلفل دلمه به امارات اصولا به دو روش هوایی و دریایی انجام می شود .

صادرات فلفل دلمه ای رنگی، این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل یکی از میوه های صادراتی ایران مناسب برای صادرات به روسیه، عراق، امارات (دوبی)، قطر، کویت و … می باشد.

صادرات آلوئه ورا به دبی

بدون شک همه ی ما با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا خصوصا برای درمان سوختگی و زخم و از بین بردن کپک و قارچ ﺁشنا هستیم. امروزه کشور ما توانسته خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این گیاه دارویی در سطح دنیا معرفی کند. این مسئله سبب شد که امروزه کشور ما بتواند سهم بزرگی در صادرات آلوئه ورا به سایر کشورها خصوصا دبی داشته باشد. معمولا صادرات آلوئه ورا به دبی به صورت عمده صورت می گیرد و البته یکی از مهم ترین متقاضیان این محصول، کشور امارات می باشد. عموما زمانی که برگ این گیاه به بلوغ برسد می توان این گیاه را صادر کرد. در حال حاضر شهر دبی یکی از بهترین مقاصد و مناطق برای صادر کردن گیاه آلوئه ورا است به همین دلیل کشور ما هم با صادر کردن آلوئه ورای با کیفیت به دبی سعی دارد در این زمینه هم به درآمدزایی بالا برسد. زمانی اقتصاد از طریق صادرات رونق پیدا می کند که شما با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصول خود را به سایر کشورها صادر کنید. لازم به ذکر است بدانید علاوه به برگ آلوئه ورا، آلوئه ورا هم به این کشور صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *