ترخیص از گمرک:

یکی از مراحل مهم برای هر شرکتی که در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت می کند، ترخیص کالا از گمرک است. بسیاری از مردم به دلیل نداشتن شناخت کافی از پروسه آزاد سازی کالا از انجام آن واهمه دارند، به همین دلیل برای اینکه بدانید ترخیص کالا از گمرک چیست و مراحل آن چگونه انجام می شود باما همراه باشید .ترخیص کالا از گمرک به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که جهت واردات قانونی کالا از کشوری به کشور دیگر باید صورت پذیرد. ترخیص کالا مراحل مختلفی دارد که  شامل ثبت اظهارنامه به صورت فیزیکی و یا ثبت در سامانه ، تعیین مسیر و احراز هویت، کنترل کالا، گرفتن مجوز های لازم،  کارشناس تعرفه و تطبیق کالا را بررسی کند. صادر شدن سند ترخص، انبار و اجازه امکان بارگیری، خارج شدن کالا از گمرک و ….است

از مهمترین نکات جهت ترخیص کالا از گمرک اخذ مجوز های لازم است به یاد داشته باشید که علاوه بر آماده سازی مدارک لازم جهت ارائه به گمرک شما باید پیش از ورود کالا به‌گمرک مجوز های لازم را دریافت کرده باشید. از دیگر موارد مهم می‌توان از پکینگ حرفه ای نام برد بسیاری از کالا هایی که اجازه ترخیص دریافت نمیکنند دلیل عدم ترخیص آنها بسته بندی نا درست و غیر اصولی است 

سپیدان سلامت بوسیله ترخیص کاران متخصص و متعهد خود اقدام به اتخاذ و تأیید و ثبت انواع مستندات و گواهی‌ها و مجوزها (گواهی مبدأ و گواهی قرنطینه و پکینگ و فاکتور فروش و سایر مجوزها و ….) از مراجع ذیصلاح می‌نماید. لذا کلیه موارد مربوط به امور قانونی گمرکات و مرزهای خروجی کشور توسط ترخیص کاران و نمایندگان قانونی شرکت انجام می‌گردد. با توجه به شرایط فروش مختلف فاکتورهای کشتیرانی یا باربری هوایی و باربری‌های زمینی و کلیه هزینه‌های جانبی و مالیات و عوارض گمرکی و تخلیه و بارگیری محموله‌ها در گمرک به مشتری تحویل می‌گردد. شفاف سازی و قابلیت استعلام توسط مشتریان، حق مسلم مشتریان شرکت سپیدان سلامت پارس می‌باشد. از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت برای ما رضایت مشتری و حفظ مشتریان و بازار جهانی می‌باشد

برای اینکه بتوانید کالای خود را از گمرک آزاد و ترخیص کنید، باید کالای شما در گمرک ارزش گذاری شود. در تمام دفاتر گمرکی کالای موجود به اشکال متفاوتی ارزش گذاری می گردد، که اگر ترخیص کار با تجربه و حرفه ای باشد، به خوبی می تواند ارزش کالا را به صورت واقعی اعلام کند، که این کار در سامانه TSC مشخص می شود.

نحوه ترخیص کالا از گمرک

زمانی که این کنترل محموله به خوبی انجام شد و از نظر ارزش و کلیت مشکلی نداشت در بخش ارزش گذاری، سوابق گمرکی و دیگر روش های تعیین ارزش مورد بررسی قرار می گیرد. در مرحله بعدی ترخیص کالا باید مجوزهای لازم مانند استاندارد، بهداشت، قرنطینه، مخابرات، تجهیزات پزشکی و…. تکمیل شوند.

در مرحله بعدی از فرایند ترخیص کالا از گمرک کارشناس مربوطه تعرفه ها را بررسی می کند و اسناد با کالا را باهم مقایسه می کند و عدم تطبیق  را گزارش می دهد، رییس سرویس به امضاها رسیدگی می کند و در نهایت بعد از نظارت کافی به تایید نهایی پرونده می پردازد. صدور پروانه سبز گمرکی بعد از پرداخت مبلغی که گمرک تعیین کرده است، انجام می شود. پروانه سبز  به معنای آن است که ارزیابی در ترخیص کالا از گمرک به پایان رسیده است.

بعد از طی شدن تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک فرد می تواند برگه خروج کالا از انبار را از انباردار می گیرد و در این زمان مهر خروج صادر می شود و فرد می تواند برای بارگیری ماشین حمل را وارد گمرک نماید و ترخیص از گمرک به سرانجام برسد.

انجام دادن تشریفات مراحل ترخیص کالا و همچنین صادرات کالا از کشور براساس قوانینی است که این قوانین برعهده امور گمرکی است. در این جا اظهار کننده وظیفه دارد سند های لازم مثل سیاهه خرید، سندهای بانکی ، گواهی مبدا و… را که مقررات مربوط به این زمینه تعیین کرده است را به مسئولین گمرک تحویل دهد.

 

ترخیص کالا های صادراتی

کالاهای مجاز : کالاهایی هستند که اگر اشخاص بخواهند آن ها را صادر یا وارد کنند با توجه به رعایت قوانین خاصی که در این حیطه می باشد مشکلی ندارد که آنها را صادر یا وارد کنند.

کالاهای مشروط : این ها کالا هایی هستند که اگر تجار بخواهند آنها را صادر یا وارد کنند قبل از هر گونه اقدامی باید در اولین قدم از مسئولین مربوطه مجوز های لازم را کسب کنند.

کالاهای ممنوعاین ها کالاهایی هستندکه با توجه به دین اسلام و مقرراتی که این کشور وضع کرده هم صادر کرد نشان و هم وارد کرد نشان مجاز نیست و اگر احیانا کسی اقدام به وارد یا صادر کردن کالاهای ممنوع پرداخت یک کار غیر قانونی انجام داده و با او برخورد خواهد شد.

انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا

شرکت های بازرگانی و صادرات و واردات وظیفه ترخیص محموله های وارداتی و یا صادراتی از گمرک را به عهده دارند. آنها وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که این موارد با رعایت کلیه مقررات، قوانین و سایر الزامات قانونی انجام شود. علاوه بر این، آنها باید مطمئن باشند که کلیه اقدامات از جمله مالیات، هزینه ها، اسناد و مدارک و … انجام شده است. شما باید در انتخاب شرکت ترخیص کالا حساسیت زیادی به خرج بدهید. برای یک انتخاب خوب موارد زیر را بررسی کنید:

  • تجربه و قدمت فعالیت شرکت
  • تسلط به تمام مراحل ترخیص
  • آشنایی با مقررات و تخلفات گمرکی
  • شفافیت و پاسخگویی به مشتریان
 سپیدان سلامت پارس به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی از جمله حمل و ترخیص کالا، صادرات، واردات، ثبت سفارش برای شرکت می باشد تا ترخیص کالا از گمرک را  با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.